Webshop NBService

De webshop is een succes!

(NBService)

Opdracht

Rene Smits van NBService belde en zei: 'Het is tijd voor een webshop!'.

Aansluiten op hun doelgroep was essentieel. Rene gaf aan dat de klant in zo min mogelijk stappen producten moest vinden. Geen onnodige filters en vooral geen slechtwerkend zoekveld.

In plaats van direct bestellen, moest er een offerte-aanvraag worden verzonden aan NBService. Zo wilden ze foutieve bestellingen voorkomen en aantrekkelijke korting bieden.

Strategie

In een aantal intensieve sessies hebben Preliot en NBService een strategie voor de webshop bepaald. Deze strategie is vertaald in een strategisch document met de volgende onderwerpen:

  • Wie zijn de klanten?
  • Wat zijn de doelen van NBService?
  • Internet strategie
    • Identiteit
    • Gebruikerservaring
    • Postionering in zoekmachine
  • Concurrentie analayse

Resultaat

Het eindresultaat is een unieke, opvallende maatwerk webshop in Magento.

Op verzoek is het bestelproces omgebouwd naar een offertetraject. Daarnaast is maatwerk te vinden bij de volgende onderdelen:

  • Keuze van merk of model
  • Bestellen per besteleenheid
  • Optionele PDF-documenten per categorie
  • Product sneller in winkelwagen
  • Offerte aanvragen in plaats van bestellen
  • Weglaten niet noodzakelijke onderdelen van Magento

NBService bedacht het thema van rechthoeken met een kleurenschema van donkerblauw, grijs en oranje. Preliot vertaalde deze idee├źn in een template voor Magento.