Medewerkersonderzoek Friesland Foods Cheese
Opdracht
Tevreden medewerkers zijn meer betrokken en versterken het imago van het bedrijf en haar producten. Genoeg reden voor Friesland Foods Cheese om in 2006 een medewerkersonderzoek te starten. Het onderzoek is verricht op alle locaties en in verschillende landen.
In 2008 is het onderzoek herhaald. Friesland Foods Cheese wilde graag weten wat de verbetertrajecten hadden opgeleverd en of de tevredenheid was gestegen. Wederom werd gevraagd wat er nog verbeterd kon worden.
In 2006 heeft Piet Rol (van Preliot) de IT-werkzaamheden in dienstverband verricht. In 2008 werd Preliot opgericht en zijn de werkzaamheden onder de vlag van Preliot voltooid.
Resultaat 2006
Met een op maat gemaakt programma was de verwerking van het papieren onderzoek eenvoudig. Datatypisten verwerkten alle ingevulde onderzoeken snel en efficiënt.
Vervolgens zijn alle gegevens verwerkt tot duidelijke rapportages. Met behulp van de ontwikkelde rapportagesoftware werden rapporten op bestelling gemaakt. De software gaf de mogelijkheid om te segmenteren op verschillende niveaus. Vergelijken met antwoorden uit 2004 was mogelijk en het presenteren van de gegevens kon op verschillende manieren.
Dankzij de verhelderende rapportages zijn problemen getraceerd en verbetertrajecten gestart.
Resultaat 2008
Waren de verbetertrajecten zinvol? Zijn er nog verbeteringen mogelijk? Vragen waarop Friesland Foods Cheese in 2008 antwoord kreeg met behulp van Preliot.
Dit keer hadden de medewerkers de mogelijkheid om het onderzoek in te vullen via een beveiligde website. Preliot ontwikkelde de website en gaf het management via een beveiligde pagina inzicht in de actuele responspercentages.
De bewezen rapportagesoftware werd met kleine aanpassingen gereed gemaakt voor het nieuwe onderzoek. Het management kreeg snel de gewenste rapporten van de verschillende locaties.
De resultaten waren positief en Friesland Foods Cheese was geslaagd in haar opzet!
Je hebt gezien wat Preliot ontwikkelt en dat we staan voor kwaliteit en goed communicatie.
Het is nu aan jou, zet je de volgende stap?